Tuesday 6 March 2012

SPESIS MANUSIA yang lain di bumi

Spesis Manusia yang lain di BUMI sebelum Adam

Gambar-gambar yang dipaparkan di sini menunjukkan rangka manusia yang dikatakan hidup sezaman dengan zaman dinosaur, iaitu 230 juta tahun yang lalu.

Sedangkan manusia dari spesis Nabi Adam hanya wujud tidak sampai dari 20 ribu tahun yang lalu. Kalau kita jejaki semula susur galur keturunan Nabi Muhammad hingga ke Nabi Adam, dengan merujuk kepada umur nabi-nabi sebagai rujukan umur manusia yang hidup pada zaman mereka, kita boleh anggarkan jarak masa antara manusia sekarang dengan manusia pertama (Nabi Adam) adalah antara 10 ribu hingga 20 ribu tahun sahaja.

Oleh itu kalau ada rangka manusia yang ditemui lebih dari jangka masa 20 ribu tahun, apalagi kalau 230 juta tahun seperti dalam gambar itu, ada kemungkinannya mereka bukan manusia yang sama spesis dengan kita.

Inilah Skeletons ( atau orang gergasi ) yang hidup di sezaman dengan zaman dinosaur ( Zaman Mesozoik) sejak 230 juta tahun dahulu.Penemuan bersejarah ini telah dibuat oleh Dr.Richard Owen seorang saintis yang mengkaji kehidupan manusia sejak 230 juta tahun dahulu. Dan penemuannya sungguh menggempar dunia.



 

No comments:

Post a Comment